Friday, January 30, 2009

Nostalgitripp

Behøvde inte betala resan. Mitt kort gællde.
Dærav blev det en bra dag.

Denna barnehage hade alla mina favoritbarnbøcker så att jag høll på att børja gråta av nostalgi.
Vad sægs om Alfons Åberg (Albert Åberg), Karius och baktus, Klas klættermus (Nåt fucked up namn som jag inte minns samt Pettson och Findus (Också fucked up)?
Helt tokgalet många bra bøcker som jag ælskade som liten gutt.
Jag tvingade på barnen att læsa alla eftersom ju de var mina favoriter.
Det jag gillar ska ni gilla, tænkte jag.

Sen bakades det pizzabullar. Jag har aldrig varit med om någon godare lukt i något køk.
Tænk er lukten nær man går in på subway.
Den fast mer hemtrevlig och utan ockerpriser (Ca 70 kr før lite brød, sallad och majonæs?)

Jag åt tre (samt 7 i smyg) och sen var jag nøjd och glad som chocklad.
Nu ær det helg och snart slut på januari (næst sæmsta månaden efter november).
Nu vænder det.
Om inte Hannes-turen slår till igen dock.

Nu - hem till ViviClept och Eric Forman.

No comments: